Mungkin kat tempat aku nie dah nak banjir kot!...every morning and day, always hujan lah... so byk juger lah kerja kerja kat tapak tak dapat dibuat. Buat masa sekarang tak ler hujan lebat sangat tapi memanjang ajer turun nya.
Pagi semalam masuk opeh pukul 10, sampai opfis aku on kan komputer ria aku tu dulu, belum pun sempat kuar desktop,saiful call ajak minum kat gerai Din Tokyo aka Din Sedap. Aku on ajer kalau cakap pasal makan nie. Pesan kat Aida kalau ada yang cari, katakan aku keluar sarapan kat bandar. Sampai ajer kat situ,aku tengok tak ader pun batang hidung saiful nie...pokok keranji betul dia nie! dia selalu mcm nie, kalau ajak beria ia benar,bila pergi kat tempat tu habuk pun tarak! aku sms dia, aku dah sampai dia reply 'K' aku makan sorang2 ajerlah...abg. din! nasi berlauk ikan sedap satu dengan teh tarik sedap satu... siapppp! kau orang nak tahu, abg. din nie selalu ajer tambah kat hujung order kita tu dgn perkataan 'sedap' bahkan time nak bayar...abg. din, nie duit sedap! hatta air kosong pun sedap... dari situ lah terlekat nama Din Sedap!
Habis makan, aku merayau rayau buat windows soping kasut sukan...nak pakai masa 'gateh' basikal nanti...Che Wan call aku, dia ada kat pjbt aku, tunggu aku nak pergi kat orang buat palong smoke absorber...dia nak buat satu untuk restoran baru dia kat Tg. Chat. Aku terus drive ke pjbt. aku. Bila selesai semua urusan, dia ajak aku pergi ke kedai peralatan pejabat pulak, dia nak order machine cash register dan fax...kat kedai nie, salah sorang staff dia kawan baik aku...lama betul tak tenguk wajah dia. Buat order dgn dia, dlm pd tu, mulut dia asyik dok mengomel kat aku pasal masa raya baru2 nie aku tak datang open house rumah dia. Macam mana nak datang, masa tu aku kena beraya kat kg. wife aku di K.Krai...dan satu lagi kenapa sms dia,aku tak reply masa tu...mcm mana nak reply, kalau dah masuk bukit....semua line tak ada coverage lar...alasan! tapi sebelum aku tinggalkan opeh dia,sempat juga aku ajak makan t/hari tapi dia tolak sebab dia puasa hari nie...solehah juga perempuan nie, baguslah.
Dalam sedang enak dok mkn, saiful call tanya aku dok kat mana, aku pun peta lah kat mana aku duduk sekarang. Tak lama dia sampai,joint kita makan bersama. Lepas makan aku follow like buffalo...si saiful nieh. Teman kan dia hantar sample tile dan scheme chat kat Istana Mahkota di Kbg. Kerian...nak bagi Raja Perempuan pilih mana yang beliau suka.
Nak berkayuh pun tak dapat...hujan!

No comments:

Post a Comment