Kayuh Kayuh Cari Makan

Pagi nie cuaca mendung ajer, sambil tunggu saiful sampai kat rumah aku, aku online jap...pkl 7:30 pagi dia nie pun sampai. Aku bawa keluar basikal aku, check apa2 yang patut...ok semuanya beres. Pkl 8 am kami berdua start mengayuh menuju ke salor. OTW terserempak dgn CRV wan (tokei kedai basikal). Group dia nak pergi offroad kat track Kok Lanas. Hujan turun renyai renyai, tak lebat tapi cukup untuk membasahi permukaan jalan. Habis basah belikat aku...ahhh! nak basah, basah lah...janji rock!
Bila sampai kat kedai nasi kerabu yang tersohor kat jalan salor tu, aku pun stop kat situ. Kira pit stop pertama aku pagi nie... orang ramai gak dok makan kat sini. Mata aku melilau dok cari meja kosong...aaa! ada pun satu. Aku order nasi kerabu daging bakar sama kopi tongkat ali...nak tambah power! ada lar kat 30 jam aku lepak kat situ. Kalau ikut aku punya perancangan, aku nak lalu jalan salor lama terus ke wakaf che yeh tapi si saiful nie dah tak larat katanya. So kami pun pusing balik ikut jalan yang sama. Cuaca pun dah ok, matahari pun dah menampakkan diri. Pkl 9.30am aku pun sampai kat rumah balik. Singgah gerai abg din...minum air, kering tekak!
Aku call budak tukang kayu aku. suruh dia datang kat tempat aku, skrg juga. Sebab nak suruh dia pasang pintu rumah di Pasir Puteh. Dia datang bersama kawan dia...aku pun cakap lah kat dia apa yang patut dia buat nanti. Lepas tu kami belah. Saiful ajak aku temankan dia beli basikal untuk anaknya.
Orang rumah aku dan anak2 tak ada kat rumah,mereka semua pergi airport, hantar ayah dan mek pergi Mekah. Aku tak pergi. Tak pergi pun tak apa...ayah dan mek aku nie kan syeikh haji, so dlm setahun tu 2 kali pergi Mekah...kalau aku tak pergi pun tak apa...aci tak ayah! (kalau dia tahu aku tulis mcm nie,mamposss aku! ....hehehehe...)
Aku rehat jap, lepas tu aku online...update blog aku, lepas tu mandi2 nak ke masjid pulak. Rumah aku dekat ajer dgn masjid... 300 meter ajer dgn rumah aku. Ptg nie hajat nak pergi ke Labok, hantar dwg kat Rosli tapi penat pulak rasanya...so aku lepak kat depan tv ajer lah.

No comments:

Post a Comment