Berkayuh Malam

Keadaan cuaca sehari dua nie mendung ajer...kadang2 tu hujan lebat. Biasaknya hujan pada waktu pagi...OTW ke pejabat, aku singgah kat pejabat MAIK, nak jumpa Ustaz Redzuan. Dah 2 hari aku pergi kat pejabat dia, masih lagi tak dapat jumpa jumpa dengan dia nie. Sibuk memanjanggg..! maklumlah dia nie pegawai pendakwa raya MAIK. Hari hari kena hadir ke mahkamah syariat di seluruh negeri Kelantan.

Sampai ajer kat pejabat, hujan turun dengan lebat nya. Aku turun minum kat bawah. Aku call Wan Mahmud, ajak dia joint sekali.
Bila hujan dah reda, aku pergi ke bank. Masukkan duit ke acc. member kat Pahang. Aku beli baju umtuk 'ride' basikal.

Balik dari kerja, niat nak kayuh basikal tapi Saiful call, kita berkayuh malam nanti bersama group YMM Tengku Temenggong. Orait gak..! lama juga aku tak joint group YMMTT nih, nak buat macam mana, beliau selalu ke luar negara dan sibuk dengan kerja kerja beliau.

Pukul 9.00 malam, aku dah tercongok tunggu kat simpang masuk ke rumah rehat YMMTT. 9.30 malam barulah mereka muncul. Tengku Adnan, Yusri dan Saiful pun ada sekali. Ada lah dekat 12 orang termasuk 2 pengawal bermotor. Kita orang melalui Panji ke Peng. Chepa melaui jalan Padang Tembak. Rehat kejap kat Petronas petrol pump sambil tunggu group yang tertinggal...Hentian seterusnya ialah kat Kopitiam Oriental di Padang Sri Chemerlang. Engku Azman dan Ku Yem pun ada sama. Kita minum dulu..! aku order 100 plus, roti bakar dan telur separuh masak. Hilang 1 kilo, tambah 2 kilo...hehehe! YMMTT tak lantak mcm kita orang. Beliau mcm biasak lah...100 plus dan ais krim.

Lepak kat sini hampir sejam. Lepas tu kita orang semua bertolak balik melaui jalan JPJ Panji. Aku terus balik ke rumah tapi sebelum tu singgah kat Demit. Makan lagi...sambil tunggu Saiful. Sampai habis aku makan, bayang Saiful tak juga muncul2. Aku pun belah balik. Sampai rumah pukul 12 malam...

No comments:

Post a Comment