Sakit tekak...

lepas makan sahur aku online jap…check email dari kawan kawan dan juga baca blog member2 terutama blog tipah, aku tak pernah miss baca blog dia nie… pas tu sambil baring2 aku layan program ‘Motivasi Pagi’ yang di acarakan oleh mereka2 yang pakar dlm memotivasi kan kita spt dr.fadhilah kamsah, dr. hm tuah, ustaz syukri…dll. tapi paling aku minat motivasi dari dr. hm tuah! mungkin semalam aku tidur lewat,belumpun sempat abis rancangan aku…plink!

‘…Aidilfitriiii…hari bahagiaaa…hari yang mulia…’ sayup2 ajer kedengaran irama lagu raya yang dinyanyikan oleh fazidah joned, saper lah yang siarkan lagu nie di pagi buta mcm nie. pas habis dia ulang balik…begitulah sampai 2,3 kali! Ehhh…henset aku lar! aku tak ingat baru kelmarin aku setkan ringtone henset aku kepada lagu raya, aku bingkas bangun. syaiful partner pjbt aku ingatkan agar contact en. shukri kat kilang KUB tu, pasal tempahan vest ‘projek diraja’ sebab raja perempuan dah tanya pasal tu… mata aku memandang jam kat dinding, rupa rupanya dah nak pkl 11 pagi…

tetiba ajer aku rasa tekak aku sakit yang amat…mungkin semalam aku kurang minum air agaknya. terasa amat perit sekali terutama bila kita nak menelan…mungkin ptg nanti baik lah dia tu…aaku agak ajer!

hampir pkl 12 t/hari aku masuk pejabat…terus contact en. syukri kat kilang KUB, dia sedang meeting, ptg nanti baru dia free…pkl 3 lebih aku dengan saiful pergi jumpa dia. Balik dari kilang tu, syaiful ajak aku temankan dia buat report polis pasal kecurian dawai letrik dan juga peralatan kat makam diraja Langgar pagi tadi…berani betul mamat nie mencoroboh makam diraja..! pulak tu makam nie bersebelahan dengan masjid Langgar. Lepas buat report kena buat statement plak,masa kat sini lah aku terpaksa menunggu lama, hampir sejam! pkl 6:45 ptg baru selesai, aku minta syaiful hantar ke pejabat ajer walaupun dia ajak aku berbuka kat noodle station. Aku singgah beli air tin kat bawah pjbt aku, lepas kemaskan barang2 aku, suara azan maghrib pun berbunyik…hari nie aku berbuka dgn Sprite dan tekak aku masih lagi sakit..!

 

 

No comments:

Post a Comment