roti dah abis wey!


masuk ari nie, dah 12 hari blog aku tak di update.bulan poser nie buat aku jadik malas nak ketuk kibod aku,walaupun aku setiap mlm online! bila perut kosong, tenaga pun drop masuk ajer waktu t/hari 'tank' selalu empty,menyebabkan my left brain sentiasa 'tersumbat' pikiran aku pun jadi kosong dan malas sekali nak fikir ayat2 yg perlu ditulis kat sini.
pagi nie baru ler timbul rasa rajin nak ketuk kibod akusambil temankan org. rumah aku prepare makanan untuk bersahur nanti... masak lah apa apa pun, aku biasaknya tak 'lalu' (selera) nak makan pagi2 buta mcm nie... kalau ikutkan ati, malas nak bangun sahur nie tapi disebabkan makan sahur nie satu sunat muakad (sunat yang dituntut) aku gagahi jugak bangun walaupun mata terpaksa di tongkat dengan batang mancis, dasat benar kalau aku ngantuk..! dan satu lagi bersahur nie akan membezakan puasa kita dengan puasa ugama lain..! haa..ko orang jangan main2, walaupun ada jugak hari2 yang aku terbabas tidur, walaupun org. rumah aku kejutkan...hehhee!
ko orang semua kalau bangun sahur makan aper? bagi aku senang ajer...cukup dengan sebungkus roti di sapu dengan kacang panggang atau aku cecah dengan air teh O ajer! pekena 2,3 keping jadik lah, pastu di khatam dengan buah kurma. aku teringat masa kecik2 dulu, arwah mak aku larang makan benda benda manis di waktu sahur katanya kalau makan manis nanti tekak kita jadi kering dan dahaga! petua tu aku ingat dah tak boleh pakai lagi. makan benda manis2 nie akan memberi tenaga kepada kita sebab ia mengandungi kabohidrat pemberi tenaga kepada tubuh badan kita.
betul tak? tapi hari nie aku lupa check stock roti aku dan didapati roti aku dah abisssss! nak buat macam mana nie...nampak gaya makan kacang panggang aje lah dinihari nie...

No comments:

Post a Comment