Pagi nie aku ke Muzium, nak serahkan pre-design projek Gallery Lukisan kepada Engku tapi dia tak ada, pergi KL. Aku pun terus melencung ke JUPEM. Mahu beli CP tapak Istana Batu. Masa aku dok menunggu giliran...serempak dengan Nik Ramzie, pastu Tengku Ibrahim dan Farid. Mereka nie semua adalah bekas rakan sekerja masa aku kerja kat firm jurutera dulu dulu...kini mereka semua dah ada pejabat sendiri. Lepas selesai urusan kat JUPEM, kami semua turun minum kat gerai tepi bangunan JUPEM.Masuk pejabat pukul 11am lebih...

Tengahari, aku balik rumah.Ambil telepon aku yang tertinggal...Pukul 2.30pm,aku balik ke pejabat.Kat pejabat, aku kena siapkan drawing rumah kedai untuk Majlis Ugama Negeri Kelantan dan juga rumah en.Apandi. Besuk dia orang mahu tenguk...

Hampir pukul 5pm...Abg.Din DZ call,ajak aku minum kat bawah.Aku kemaskan barang2 aku,turun bawah minum dan makan popia goreng dengan dia.
Pukul 6pm lebih,aku minta diri dulu,sebab nak pergi kerumah Che Mat.Orang rumah dia ajer yang ader...dia pergi kedai beli alat2 pancing! Aku tunggu kat bawah ajer,tunggu dia balik.
Dia sebenarnya suruh aku tenguk pc anak dia yang tak boleh nak surf internet. Bila aku check...modem dia ada prolem,bila log in ajer,dia terus crash..! Aku syorkan dia beli modem baru.

Malamnya pulak,aku services pc saiful kat rumah aku. Aku format HD dan buat fresh install win 2000 tapi aku buat semula sebab win 2000 tak friendly user...kat 2 jam lebih baru siap...itupun tak siap lagi,modem ADSL aku tak nak detect plak...nie yang buat aku maleh nak buat services pc nih...banyak benda yang kena check!
Kalau dengan kawan kawan,aku tak minta upah...kalau dia nak bagi pun aku tolak...tak sampai hati lah nak ambik duit dgn member member nie...paling itupun aku mintak dia belanja makan ajer! susah bila berurus niaga dengan kawan2 atau sedara mara nih...tapi ko orang jangan ikut aku ler..! aku lain,ko orang lain...betul tak?

No comments:

Post a Comment