KB Night: Shower of Lights

Hari Keputeraan KDYMM Sultan Kelantan datang lagi kalau dalam bahasa kat sini dia orang panggil 'Hari Pujo Umo'. Seluruh bandar Kota Bharu di hiasi dengan lampu hiasan dan juga pintu pintu gerbang oleh jabatan kerajaan dan juga swasta. Malamnya bercahaya dan bergermerlapan debgan cahaya lampu.

Semalam aku ajak kawan aku dan beberapa geng kelab KMH keluar gateh beskal dengan aku. Aku nak ronda ronda keliling bandar KB sambil tenguk lampu... Aku susuri jalan Pasir Puteh. Hanya kat sini yang banyak pintu gerbang didirikan, sebab ia jalan menuju ke Istana Negeri dan juga Istana Mahkota. Lain lain jalan ada jugak tapi tak sebanyak kat Jalan Pasir Puteh nie.

Aku konar masuk Jalan Telipot, kat sini ada satu lagi istana yaitu Istana Telipot yang di diami oleh Tengku Mahkota Kelantan. Kat sini ada sebuah pintu gerbang.

Perhentian seterusnya ialah perkarangan pejabat SUK kat Jalan Kuala Krai. Kat sini memang meriah. Sini memang menjadi port wajib kalau menyambut hari pujo umo. Perkarangan nya dihiasi indah dengan lampu2 warna warni.

Bulatan Jam Besar

Perkarangan pejabat SUK

Balai Islam Lundang

Lepas pusing pusing dan makan makan we all semua balik..!

No comments:

Post a Comment