Pesta Memancing Mahaderas 2008

Kalau di ikutkan aku kena balik ke kg. mertua aku kat RPT Chenulang tapi apa kan dayo...hari nie kena pergi menjayakan majlis kat atas tu.

Morning2 dah keluar, singgah beli suffer kat pekan Gunung. Pukul 8am dah sampai kat lokasi di kolam memancing Mahaderas kat Kg.Jelor Hilir, P.Puteh. Pemancing dah ramai yang datang. Ada yang datang bawak family... Apa apahal pun aku kena breakfast dulu kat situ...

Hari ini aku kena jadi hakim dan unit ronda keselamatan tapi bertukar saat akhir...kena jadik tukang pencatat berat ikan plak dah!!!

Pestime nih aku terlibat secara langsung dalam pertandingan memancing. Selama ini aku hanya jadi peserta sahaja...Pukul 9 pagi pertandingan pun bermula. Pukul 9:03 minit dah naik ikan pertama...cepat nya dia nih dapat ikan!!!

Makin lama makin ramai yang dapat ikan...kalau sorang2 tu tak kesahlah, sempat gak nak catatkan berat dan masa ikan dinaikkan...ini tidak kadang2 sampai 5 orang bawak ikan ke meja aku utk di rekodkan...kelam kabut dan gelabah haru biru aku dibuatnya!!!

GAMBAR2 DISEKITAR PERTANDINGAN

Nie ler kolam tempat pertandingan yang mana luas nya 2.6 ekar!!!

Cik Azira, Pengurus MATTC ...ini baki nya bang!...20 darhammm!!!

no.joran? berat? masa?...itulah soklan utk 2 jam aku dok situ.

MAJLIS PENYAMPAIAN HADIAH OLEH DIRECTOR2 KUMP. MAHADERAS S/B

En. Zamzuree...CEO Kumpulan Mahaderas S/B

En. Jamsani Dato' Khalid...Chief Director Kumpulan Mahaderas S/B

En. W. Zailani...Director Buss. Development Kumpulan Mahaderas S/B

Dr. Niny Fariza...Director Ladang Ternakan Lembu Mahaderas S/B

En. Radzuan...Director Mahaderas Food S/B

En. Zulkifly... jawatan? errr! errr...!

Majlis tamat pada pukul 12 t/hari. Sebelum bersurai bos panggil semua AJK yang terlibat pada hari tu untuk beri komen kepada pertandingan hari ni...dia puas hati majlis berjalan lancar tapi kecewa sedikit kerana target peserta tak sampai namun masih boleh buat untung lagi pada hari tu... post mortem akan dilakukan pada weekly meeting pada hari selasa nie...

4 comments:

KeL@T said...

wahhhh wah wahhhh.. meriah beb... sonok ar nengokkk.. lama x layan mancing nih... ekekeke... mcm ler larattt... huhuhu... kalu busan... kelat ikot pak sedara g mancing lombong jerkkk... x ponggg... kat sungei manjoi... hikhikhik... eh, pokcik urusetia ker nih???

Tok Ketua said...

minat mancing jugak nie...pekata bulan 5 nie...musim mencandat sotong! kita layannnn kat perairan pulau perhentian...nak?

abghani said...

kg kawe tuh

pokyeh said...

kg kawe jugak tuh.tapi lama kawe takgi pak ngail,org memeng banyok buleh duit c,tuh,pasal hadiah tinggi nilai kawe dengar sapa 20,000,suka doooooooooooooh kawe.

Post a Comment