Kayuh dan kayuh...

Semalam ramai geng KMH yang pergi outstation...tuan presiden ke Lata Belatan...pergi panjat Gunung Tebu. Cikgu Mie plak, bawak anak muridnya pergi camping. Malik plak...aku tak tahu apa nak cakap dengan dia nie sorang, sejak ada couple nie...masyuk ajer!!! ajak kayuh beskal pun dia cakap tak boleh arrr...kawe sibuk! Sibuk ada makna tuuuu...!!!

Siap sedia nak test trail...

So, 2,3 kerat lagi yang tinggal nie pun berpakat lah nak pergi ke trail Cempaka yang telah lama kami tinggalkan...hutan nya pun dah ada kayu balak gamaknya!!! Pada sebelah pagi, semuanya pakat nak kesana, cuci trail dan juga buat warming up...

Mizu dengan Santa Cruz nya sedang beraksi...

Ada lar...kat 12 orang yang hadir, tapi kebanyakan nya bawak beskal masing2 bukan nya bawak chok cangkul atau parang...kita nak menebas belukar larrr!!! tak kan nak tebas pakai beskal...apa larrr ko orang semua nie. Pokcik pun bawak beskal gak!!! hehehe...

Masa pokcik bersin pun kau orang snap...aaahhhh chummmm!!!

Sebelah petang, kita orang semua janji berkumpul kat cbg 4 Panchor...buat XC ke Pantai Kemayan.10 orang kesemuanya. Pokcik yang jadi leader...sebab kebanyakan nya tak pernah lalu kawasan nie...aku bawak keliling kampung. Sekarang musim orang tanam tembakau...ramai yang keluar dok tak tanam tembakau...cantik gak scenic area kampung nie. Areaa Bachok nie memang tersohor dengan ladang tembakau...pengeluar daun tembakau terbesar kat Malaysian datang dari kawasan ini... Hampir 100% penduduk kawasan ini menanam tembakau selain dari jadi nelayan.... just for your information ajer!

Kiri kanan jalan batas tembakau...

Pantai Kemayan ari nie penuh dengan pengunjung, kami dok melilau cari meja kosong...nak basahkan anak tengkuk yang kering tak hengat dunia!!! aku order air tuak! yang lain lain tu...lantak dia orang lar nak minum haper!

Malam nie ada xtvt Qiamulail kat kampong aku...tak pergi! badan dah longlai macam sayur kangkung kena pijak kambing!

1 comment:

---> kelat said...

hamboiiii... sonok nyer pokcik nih... mcm2 aktibiti adaaaaaaa...

Post a Comment