Semalam masuk kerja pukul 9 pagi, Tie call aku dia tak dapat datang sebab sakit perut... aku dok pejabat sampai pukul 12 t/hari lebih pas tu balik rumah.
Pukul 2 ptg aku kena pergi ke Peringat sebab hari nie ada penyampaian dividen Ladang Rakyat kali ke-2 untuk aku. Pasal program Ladang Rakyat nie aku dah story mori kat entry yang lepas...dapat RM600. Sebelum tu, ada tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz wan Ismail Wan Jusoh bekas ADUN Melor. Dia bagi tazkirah berkenaan dengan Perkara Perkara Yang Menggugurkan Sahadat kita...memang menarik betul. nanti aku buat entry khas pasal tazkirah nie...
Pukul 5 ptg. program selesai. Aku balik ke pejabat, kemas barang2 aku chowww balik rumah.
Malam kena pergi ke Kadok pulak. Kena buat lapuran pasal program gerak gempur daftar pengundi. Kira program politik lah nih... tok penghulu kampung aku bagi surat notis mesyuarat agung yang akan dibuat pada 16 Febuary nanti. Lepas aku tandatangan notis tu,aku kembalikan kepada dia.
Pukul 11.30pm majlis bersurai...aku singgah minum kat gerai era kejap, lepas tu baru lah aku naik kat rumah. Aku tenguk isteri dan anak aku yag kecil tu tidur kat ruang tamu, aku tanya kenapa tidur kat luar? baru lah aku tahu...nie semua pasal anak lelaki aku yang berumur 7 tahun tu bergaduh dengan kakak dia berebut pasal nak main game kat pc aku tu. Anak lelaki aku nie, kalau dah terstop angin dia, mula lah dia masuk bilik aku dan kunci dari dalam. kalau dia kunci guna kunci pintu ajer tak aper, sebab aku boleh bukak tapi kali nie dia kunci pakai kunci kedua kat situ. So...malam nie kami tiga beranak tidur kat ruang tamu ajer lah!
Bila aku bangun nak solat subuh, aku tenguk dia terselit kat mama dia...anak lelaki aku nie penakut orang nya, kalau dia nak tidur mesti dia ajak mama dia teman kan dia...tak macam bapak dia...berani, berani ada makner tuuu...kata isteri aku...KAH! KAH! KAH!

No comments:

Post a Comment