Missi yang tak menjadi

26/01/07 -> Jumaat
------------------
Dalam program, nak bertolak ke KL pukul 4:30pm tapi tertunda sampai pukul 7:00pm. Banyak benda yang si Saiful ni nak diselesaikan terlebih dahulu...biasak lar tu arrrr!
Sebenarnya si Saiful yang ajak temankan dia pergi ambil barang2 rumah dia kat Bukit Mahkota. Kebetulan adik ipar aku nak ke KL juga ambil barang2 rumah sewa adik ipar, biras aku Ustaz Ya kat Seri Kembangan. Jadi si Saiful nie nak tumpang kan sekali barang2 dia kat dalam van adik ipar aku tu. Kalau tidak, entah bila lar...barang2 dia akan dibawa balik ke Kelantan.
Berhenti makan minum kat R&R Gua Musang, lepas tu singgah katPetronas GM. Towkey stattion nie org kg. aku...Tuan Haji Zakuan. Lepas isi petrol, nengok2 tayar kereta pulak buat hal...bocor! kena tukar tayar plak.

27/01/07 -> Sabtu
-------------------
Pukul 4.00am, berhenti rehat kat Hentian Genting Sempah. Mengantuk sesangat..ZZzzzz!
Pukul 8.00am,sampai kat Tmn. Melawati. Saiful call teman dia kat rumah sewa dia dulu, dia kata dok kat Johor, kunci rumah dia tinggalkan kat teman dia. Bila call no. yang diberi, mamat nie pergi Melaka dan yang paling hampeh nya...kunci rumah dia bawa sekali! pulak dah...haru betul. Dia balik tengahari nanti. Itu janji dia, aku boleh tunggu tapi kalau tunggu,punya tunggu tak juga sampai macam mana? dah lah aku datang beratus ratus kilometer hanya nak ambik barang barang tersebut tapi bila sampai sini dia orang pulak buat deeekkkk ajer...buang masa dan karan peringkat maksima betul lah! bincang punya bincang dengan Saiful, aku pun suruh adik ipar aku tu balik dulu lah, sebab tuan punya barang dah kerja besuk hari. Jadi niat nak bawa balik barang2 rumah sewa si Saiful tak kesampaian juga..!
Kalau macam tu, aku ajak Saiful lepak kat rumah member sepejabat aku dulu kat UK Perdana. Aku call Akram,sib baik dia ada kat rumah, sorry geng ganggu tidur kau orang! Masron, Faizal dan Kamarul pun ada sama...hepi betul dapat jumpa geng2 lama aku nie. Dulu kita orang semua kerja satu pejabat. Sekarang yang masih lagi kerja kat pejabat lama aku tu hanya 2 orang ajer yaitu Akram dan Masron yang dua orang lagi tu dah kerja kat tempat lain.

Lepas mandi, aku ajak dia orang ikut aku gi sarapan tapi dia orang tak mo...nak sambung tidur kata nya...lantak kau orang lah! Kedian pergi kat Ombak dan Ligh Craft Lighting kat Ampang, cari lampu untuk rumah Tengku TT yang baru tu. Sejam lebih juga aku kat situ...byk betul lampu kat situ dan design nya mmg. menarik sekali...sehari suntuk aku dok round KL dah naik letih dah nih...makan kat bistro D'Mara kat Medan Mara tu...Nasi Ayam dia tak best langsung..! pas tu kita balik ajer lah, aku nak merehatkan diri dan sambung tidur kejap...hehehe!
Program petang nanti nak naik roda pusing kat Tasik Titiwangsa yang tersohor tu...Sampai rumah, layan movie Terminal kat astro, pkl 6.00pm baru abiss...roda pusing CANCELLL! letih tak hilang lagi.
28/01/07 -> Sabtu
---------------------
Malam tu dah planing awal2 dengan Saiful, besok kita bertolak lepas subuh kerana pukul 6:00pm Saiful kena pergi Istana Mahkota. OK...set! tapi bila tiba waktu, hampir pukul 9:00am baru boleh bertolak balik ke KB. Sempat ke tak nie, nak sampai sebelum pukul 6:00pm kat KB nieee...masa dok kat Karak Highway, dapat call dari Istana Mahkota mengatakan program pukul 6:00pm nanti di tunda ke pukul 10:00pm...huyeyyyy! boleh lah aku singgah kat Raub kejap. Hari nie hari membuang undi kat Batu Talam. Aku singgah makan kat pekan Raub, orang tak berapa ramai sangat, mungkin mereka ke Batu Talam. Masa aku makan kat situ, terserempak dengan Y.B. DATO' MOHD JOHARI BIN BAHARUM - Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri. Aku kenal dia nie cuma dia ajer yang tak kenal aku...hehehe!
Hari nie ada pekan sehari kat Raub nie, Saiful ajak singgah kejap kat situ, sebab nak jumpa mak mertua dia yang berniaga kat situ. Aku pulak dok merayau kat situ tenguk barang2 jualan kat situ. aku beli pisang restali dan lemak manis sebagai bekal mengunyah atas kereta nanti...aku tertarik sebab harga dia murah betul...RM1.00 ajer sesikat!
Alhamdulillah..! pukul 5:00pm aku samoai kat KB.

Nota: Niat aku nak juga jumpa dengan kenalan2 blog aku nie tapi semuanya 'lari'...mereka semua tak ader kat KL... ;-(

No comments:

Post a Comment