Pagi semalam, bila masuk pejabat Tie bagitau aku yang monitor kat pc dia tak mo kuar gambar...aku check kejap, tak mo jalan jugak. Aku pun balik rumah ambik monitor aku yang 17 inci tu bawa ke pejabat. Bila pasang, tak mo kuar gambar jugak...nie apahal plak? so terpaksalah aku guna kepakaran services pc yang aku dah jemu nak buat hal2 mcm nie. Kena bukak dia punya cover pastu cabut apa yang perlu dan cuci dan lap debu2 yang dah berkurun bersarang kat VGA dan RAM dia tu. Bila semuanya dah OK aku pasang balik dan...semua masalah selesai!
Masa dok kat rumah nak ambil monitor aku tu, Saiful call, tukang eletrik yang nak pasang lampu hiasan kat Istana Negeri nak jumpa aku dan tanya apa yang perlu dia buat. Sebelum tu, aku dgn Saiful singgah kat kedai nasi berlauk badang. Aku order air ajer. Bila selesai makan aku dan Saiful terus ke Istana Negeri. Lepas bagi briefing kat tukang letrik tu, aku pun belah.
Malamnya pula, ke kiosk Projek Diraja kat Wakaf Che Yeh. Pergi ambil duit untuk jualan hari nie. Kak Tie yang bertugas kat situ bagitau stok budu dah nak abiss. Budu yang dijual kat sini adalah hasil produk Projek Diraja juga dan yang special nya, budu nie telah siap dimasukkan dengan segala macam perasa seperti asam limau dan lada. Buka terus guna. Harga dia RM4 sebotol. Murah dah tu... siap ada logo Projek Diraja lagi! promosi budu sikit... :-)

No comments:

Post a Comment