Hai 2008...Bye! Bye! 2007

Happy New Year to all of you!!! ... apa resolusi kalian semua pada tahun nie? Pada yang kerja tu...be more productive and kurengkan 'mini parlimen' anda kat gerai gerai mamak masa tea time tuuu...

Pada yang dok belajar tu...lipat gandakan usaha anda, rajin rajin lah jenguk buku tu dan jangan cepat putus asa and last sekali be more fokus dalam apa yang azam kan!!!

Buat sang gadis...

Jadilah bunga mawar yang indah berpagarkan duri.Jangan biarkan dirimu menjadi sebarangan bunga yang tetap juga indah tetapi...sayang tidak berduri. Apabila tiada duri, tiada lagi benteng yang boleh melindungi keindahan si bunga daripada sewenang-wenangnya didekati sang kumbang. Lantas, tercemarlah keindahan dan murahlah nilainya. Duri mawar itulah ditasybihkan dengan perbatasan aurat, akhlak dan al-haya'. Dengan pagaran duri itu, kilauan warnanya semakin memancar indah dan harum aromanya menyelinap di segenap naluri yang mengundang kekaguman di hati sang kumbang hinggakan sang kumbang berfikir beberapa kali untuk mendekatinya. (petikan dari blog Od@'s Lif3...)


My Resolution for 2008 is...

Family
- banyak luangkan masa for my wife, my children and and make all happy!!!

Work
- kerja kuat, make more money, get more kontrak and bayar bonus for my staff at least 4 month!!!

Life
- relax and happy...no more pening pening lalat bila hujung bulan...he! he! he!

2 comments:

Jie said...

Selamat tahun baru 2008 & Tahun Baru 1429H, gembira kerana melihat blog ini masih hidup..semoga dipermudahkan segala urusan di tahun² mendatang.

Tok Ketua said...

kat sini masih idup lagi...cuma malas nak update...letih dan mengantuk banget nih!!!

masuk bulan feb. nie...agak2 ilang lah penyakit nie...hehehe!!!

Post a Comment