aahhhhh! malas nya...

dalam bulan posa nie, aku malas benar nak update blog aku nie, bukan aper bila tubuh letih kepala pun tak ader idea apa nak tulis. bila dah ad idea nak update pulak malas...heh,heh,heh!

Khamis

Masuk ajer bulan posa nie, member aku suruh jaga projek dia kat Muzium Islam. Bila dah ada kat luar banyak lar kena pergi mari. Bila dah banyak bergerak tu, mula lah tekak naik kering, tenaga pun cepat mengalir keluar. Aku terfikir juga, macamana lar orang yang bekerja di tengah panas terik boleh tahan terutama dahaga! aku yang tak buat kerja bertukang, hanya sekadar jenguk2 kerja dia orang ajer...dah tak tahan letih dan dahaga!
Hari nie, aku tak pergi ke tapak projek kerana banyak perkara yang nak aku lakukan pada hari ini. Mula mula kena pergi ambik sijil Akitek untuk buat claim member aku kat bank, sebelum tu kena pergi kat pjbt lawyer dulu kat Wakaf Stan tu utk ambik aggrement jual beli kat situ. OTW balik singgah kat Asmah Collection ambik duit, untuk bayar laporan penilai. kena bayar RM900.00. Bila selesai, masuk opeh kejap. Bagi arahan pada Aida untuk kerja2 yang perlu dibuat hari nie...nasib baik ler ada dia nie, dapat juga jaga opeh masa ketiadaan aku.

Pergi LHDN nak stamping aggrement sewa bangunan. Kena bayar RM547.00 dan denda RM27 kerana lewat! kedian pergi bank, jumpa Ku Bakar. Pukul 2 ptg pergi ke Nilam Puri jumpa Timb. Pengarah YIK, Che Lah nak bagi BQ projek masjid kat Maahad Tahfiz di P.Mas dan juga drawing pagar YIK dan sebutharga nya sekali. Borak2 kejap dgn dia, pas tu singgah kat Masjid Kg. Laut yang berhampiran dgn pejabat YIK. Kat sini tengah buak kerja kerja baik pulih masjid yaitu menukar atap patani tile dan juga buah guntong. Kat sini partner aku yang jaga. Solat zohor kat situ, baring2 jap, aleh aleh terlelap!

Balik dari Nilam Puri, singgah kat Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Banyak gerai tak bukak lagi. Beli buah tembikai kat situ.
Masuk opeh, kena pergi Pasir Mas pulak! jam dah pukul 4 ptg...badan pun dah letih, tekak pun dah kering benar nie. ke P.Mas aku cancel ajer lah hari nie. pergi besok aje lah!

Jumaat

pukul 10 pagi pergi ke Tmn Tengku Anis di P.Mas dengan Saiful. Ada kerja kerja renovation sikit kat situ. kejap ajer kat sini pas tu terus ke Rantau Panjang...tenguk tenguk ajer! tak beli apa2 pun! OTW singgah beli buah nenas untuk makan colik malam nanti.


No comments:

Post a Comment