Hidup aku hari ini

Pukul 10 am. baru terhegeh hegeh ketempat kerja. Letak beg kat meja, bagi arahan pd Aida apa yang perlu dia lakukan hari nie. Lepas tu aku turun, hari nie kena pergi ke Pejabat Tanah sebab nak beli Cabutan Hakmilik Tanah. Orang tak berapa ramai kat kaunter tapi ada ler 40 minit kena tunggu. Biasak lar tu bila kita berurusan dengan pejabat tanah...kat tempat ko orang mungkin cepat kot...
Kedian pergi ke Majlis Perbandaran Kota Bharu. Buat semakan cukai bandar kat tanah tersebut. Sib baik tak ader cukai tertunggak. Sebelum balik opeh, singgah minum kat gerai depan bangunan Mahkamah Kota Bharu sambil baca Metro...sekarang nie kalau aku beli paper, mesti aku beli Metro. Bukan pasal kandungan berita kat dalam tu tapi kerana saiznya yang 'kecil molek' tak laer macam paper lain, saiznya besar gabak. Kena pulak baca kat kedai kopi yang ada jiran jiran kat sebelah kita, nak bukak pun tak selesa.
Aku tertarik benar pada satu berita pasal sistem pertahanan Iran. Dia tonjolkan kat dunia bahawa jgn dok 'pedajer' sangat negara Iran. Iran skrg sudah memilikki kepakaran membina jet fighter,kapal selam,kereta kebal, peluru berpandu dari darat ke udara dan dari darat kedarat yang boleh menjangkau 3000 km! TANPA bantuan dari dari mana2 negara asing. Sebagai saudara seagama, aku bangga betul Iran nie...kalau kat negara negara Timur Tengah aku rasa dialah yang paling 'gedeber' sekali menentang USA. Negara negara lain kat situ cakap ajer berdegar degar tapi nak ambil tindakan berjuta alasan di bagi...kata orang cakap besar tapi hati kecik! Malaysia kita macam mana arr...aku no komen.
Belah petang pergi ke Bank Islam nak bayar hutang kereta. Sampai sana, tengah dok syok isi borang baru aku perasan henpone aku tertinggal kat pejabat. No. akaun bank ada dalamnya...so terpaksalah aku balik ambik henpone kat pejabat...hampeh betul!
Hari nie terasa 'malas' nak makan nasi, aku nak pekena Maggi goreng kat gerai favourite aku...sambil layan drama Red Onion,White Onion...alaaaa drama Indonesia tu lar! Aku tak 'ikut' sangat drama nie...sebab aku meluat betul dengan Bawang Putih tu...asyik kena buli ajer, pastu tak ada langsung sifat nak melawan balik. Ada ke patut dalam satu scene tu, mak tiri dia nak bakar idup2 ayah dia, dia asyik dok nangisssss ajer kerana mak tiri dia bagi warning jgn nolong ayah dia....tak masuk fius betull larrr drama nie...! kau orang semua tak payah tengok lah.
Masa dok berkemas nak balik, Epu call aku tanya nak pergi ker tengok perlawanan badminton piala Tuanku Sultan Kelantan malam nanti kat Dewan Badminton Raja Perempuan Kelantan di Tmn Orkid Peng. Chepa. Aku menolak, pasal aku tak ada mood lar skrg nie nak kuar rumah malam2 (...tapi semalam lepak kat kedai Era sampai jugak kat pukul 12 mlm!)

No comments:

Post a Comment