Musim buah datang lagi

Bila tiba musim buah macam nie,sibuklah rumah pak mentua aku dengan anak cucu,saudra mara,rakan taulan yang berkunjung kerumah. Musim cuti sekolah baru baru nie penuh rumah pak mentua aku dibuatnya. Sempena dengan musim buah yang menjadi pada tahun nie,pak mentua aku buat kenduri makan pulut durian.Seluruh penduduk kampung dijemputnya dan juga saudara mara yang jauh dan juga kenalan beliau. Ramai sungguh yang datang.

Longgokan buah durian...

Anak jantan aku...kaki sibuk!

Sekarng masih ada lagi, kat sini aku jemput ko orang semua datanglah kesini,kalau nak merasa buah durian,rambutan,manggis dan dokong...silakan! Paling best semua buah tu boleh dipetik dengan tangan ajer kecuali buah durian! Aku boleh arrange kedatangan ko orang semua...bawalah member member sekali.

No comments:

Post a Comment