AKU PENGHULU?

Eh! macam tak cayer lah...namun hakikat nya aku skrg mmg dah di lantik menjadi Tok Ketua di kg. aku kat Ketereh. So what??? banyak 'what' nya... satu... aku skrg dok menetap kat bandar KB yg jaraknya 20km ke kg. aku, ini bermakna aku terpaksa lah berulang alik dengan motor buruk aku tu...letih wooo!!!

Aku sebenar nya malas sungguh nak pangku jawatan nie sebab aku tahu banyak kerja yang kena buat,kena hadir menyuarat lah, kena jumpa anak buah lah, kalau anak buah ada masalah kat kita lah tempat nya, nak minta tampal jalan,baja padi, anak sekolah, yuran sekolah....wooo! wooo! banyak nya..! cukup lah sahaja jawatan aku sebagai SU dalam parti ajer! kalau boleh yang nie pun aku nak tolak, dah lama aku pegang, sejak tahun 1990 lagi! sapa mau jadi SU...angkat tangan! .... tak ader sorang pun sanggup!

Aku kalau ikutkan hati mahu jadi penyokong sahaja bukan nya nak dok barisan hadapan...pemimpin ler tuuuu! jadi penyokong kan senang...tak buat kerja pun orang tak marah tapi kalu jadi pemimpin kalau tak buat kerja...siap ler telinga akuuu...bising memanjang! walaupun dia semua tahu aku TAK MAHU JADI PEMIMPINNNN!!!
....jumpa lagi!

4 comments:

perlispowermtbclub said...

Memang menjadi satu cabaran menjadi pemimpin ni...tapi bila dah jadi amanah tu..mahu tak mahu kena ambik juga..

DalilaZahidiBaki said...

salam pokcik..dalee xupdate blog lg,..esok insyallah dalee g..excited leh give n take ngan senior2..

DalilaZahidiBaki said...

pokcik..xreti eh nk letak shoutout box kat c2,,

Anonymous said...

Buke ko tok ngulu Ketereh namo Kamal?

Post a Comment